WTCC: hol van már a kocka Lada legendája
Három év után ismét tagja a Lada a túraautó-világbajnokság mezőnyének, igaz egyelőre csak két futam erejéig tért vissza az orosz márka a WTCC sorozatba, de jövőre, a tervek szerint, ismét teljesjogú tagja lesz a szériának. A teljes visszatérést előtt azonban éles bevetésen is ki akarta próbálni a Granta WTCC-t az Lada Sport, mely először múlt hétvégén a Hungaroringen tesztelte versenykörülmények közt versenygépét. Az autó a szabadedzéseken kifejezetten jól teljesített, olyannyira, hogy a másodikon még a legjobb tízbe is bekerült. Ezt követően viszont az időmérőn James Thompsonnal a volánja mögött nem jutott be a Q2-be a Granta WTCC, ám ez leginkább elektronikai hibának köszönhető. A szerencsétlenség aztán továbbra is sújtotta a csapatot, az első futamon ugyanis túlmelegedett a versenygép, ezért fel kellett adnia a küzdelmet Thompsonnak, akit a második futamon pedig Wéber Gábor lökött ki a pálya szélére, ahonnan már nem tudott visszatérni a pályára a ladás. Az esetet követően boxutca-áthajtásos büntetést is kapott a magyar pilóta. Mindezzel együtt Thompson eredményesnek ítéli a hétvégét, mint a versenyző elmondta, a Granta sokkal versenyképesebb, mint a korábbi Priora WTCC, sőt az új autóban még számtalan fejlesztési lehetőség van. A pilóta szerint ráadásul egy körön már most is kifejezette jó a túraautós Lada, melynek elsősorban a kormányművén és a fékrendszerén kell a legtöbbet javítani.
A Hungaroring után a Lada legközelebb a Portugál Nagydíjon áll majd rajthoz júniusban, addig pedig gőzerővel dolgozik a márka sportrészlege az autón.
Azért a WTCC-s Grantának más a hangja, mint a jó öreg kocka Ladának
…és nagyon is jól néz ki